Jesenska pita od jabuka


Nije mi jesen kao jesen najdraže godišnje doba. Zimogrozna sam. Čim puhne vjetar eto mene u zimskoj jakni. Ne znam zašto sam nekada i kupila ove jakne za prijelazno razdoblje. Možda za šminku. 

Bez obzira na to, jesenske boje su mi najljepše ikad. Djeluju tako umirujuće, kao da te tjeraju da usporiš, skuhaš si kavu i da ju gledaš. Osim na dane kad pada kiša, onda navučem zastore. 

Cijelo ljeto sam pauzirala, nisam imala insipiracije u kuhinji, sve je bilo nešto nabrzaka i baš sam rijetko radila neke kolače. I eto, dobrodošla jeseni, palim pećnicu. 
Kao da imam neki unutarnji sat. Ima tu nešto čarobno, sigurna sam.

Mislim da ću vas počastiti cijelom jednom jesenskom kolekcijom recepata koje mi padaju napamet. Započet ću sa kraljicom jeseni: jabukom. Pita od jabuka je sve. To je i baka i mama i gosti i mi i otimanje za zadnji komad. Sve. 

Od prve. Ne znam kako. Kad me netko pita kako znaš da će ti baš ti omjeri uspjeti, da će se ti okusi slagati. Ne znam kako. To je odgovor. To samo nekako dođe. Prevrnem sve to u mislima prvo i bacim da se peče.

Mi smo svoju pitu smazali jučer tolikom brzinom da evo, berem nove jabuke i ponavljam ju danas! :)


TIJESTO

100 g rižinog brašna
100 g prosenog brašna
50 g tapioka škroba
2 žličice PZP
2 žlice kokosovog šećera
2 žlice vrhnja
50 g maslaca
1 jaje
-suhe sastojke staviti u posudu, promiješati, dodati vrhnje, jaje i naribati maslac - zamijesiti i staviti u hladnjak na pola sata da se malo stisne


NADJEV

5 većih jabuka
2 žlice kokosovog šećera
1 žlica meda
1/2 žličice cimeta
prstohvat đumbira
3 kapi eteričnog ulja limuna
-jabuke oguliti, naribati, posuti kokosovim šećerom i promiješati, ostaviti da kratko odstoje i puste sok
-ocijediti jabuke rukama i premjestiti ih u posudu, posuti ih medom, cimetom, đumbirom i e.uljem, pomiješati

-tijesto podijeliti na pola, prvu polovicu razvaljati i staviti u prethodno pripremljen kalup (namazan maslacem i posut rižinim brašnom), izbosti vilicom na par mjesta
-staviti nadjev, rasporediti
-ostatak tijesta razvaljati, izrezati na trakice i prekriti jabuke
-peći na 200°C cca 30 min


Primjedbe

Popularni postovi