Pekmez od trešanja

 Prošle godine u nedostatku vremena i energije, ostala sam praznih ruku što se domaće zimnice tiče. Trešnje, višnje, kruške, maline, ribizle, kupine, marelice, brekve - cijela riznica vitamina djelomično je friško pojedena a ostatak je propao. Jednostavno nismo stigli sve to pripremiti. Ove godine sam čvrsto odlučila da ništa neće propasti, a spremit ću sve na zdraviji način, bez šećera, konzervansa i ostalih nepotrebnih dodataka. 

Imala sam ideju oko kompota, no predomislila sam se u zadnji čas! Odlučila sam se okušati u pripremi pekmeza. Volim pekmez u palačinkama, no uvijek smo ga spremali sa šećerom, el klasiko. Ove godine imamo nekoliko članova obitelji, koji uz mene jedu zdravije (volim misliti da je to dijelom moj utjecaj) pa će nam trebati količina ovih zdravih namirnica kroz zimu. 

Prve pekmeze/džemove sam radila s mamom i bakom. Mama je uvijek tvrdila da je pekmez najbolji kad se prirodno skuha, do kraja i da je prirodni pektin neusporediv s ovim brzinskim džemfix rješenjima. Jedino se treba naoružati strpljenjem jer se duže kuha. 
Strpljenje je vrlina koju treba trenirati, pa zašto ne bi mentalni trening odradili uz štednjak? :)
Nakon dobra 2 sata laganog kuhanja, za nagradu čekanja dobila sam savršen pekmez. Gust, kremasti, sladak, pekmezast :)
Pravog omjera zapravo nema, jer dodatke moramo prilagoditi slatkoći voća. Zato bolje dodajte po manje dok ne zadovoljite nepce!

Savjet: slatkoća pekmeza se drugačije osjeti kada je pekmez topal ili hladan pa vam savjetujem da si odvojite malo na tanjurić sa strane, stavite na par minuta u hladnjak i probate.

Cca 2 kg očišćenih trešanja
1/2 teglice meda od bagrema
Par kapi stevije
Vanilija (1/4 štapića ili par kapi ekstrakta)
2 ploške cijelog limuna 
Koštice trešanja

-trešnje očistimo od koštica
-stavimo na laganu vatru kuhati
-dodamo med, steviju, vaniliju, limun
-2 šake koštica trešanja umotamo u gazu, zavežemo i stavimo kuhati s trešnjama
-pred kraj koštice i limun izvadimo
-dokuhamo dok ne postane gusto
-lijevamo vruć pekmez u vruće sterilizirane teglice (oprane, zagrijane u pećnici na 50°C), zatvorimo poklopcem, okrenemo teglice naopako, na poklopac i za par minuta vratimo
-tako pripremljen pekmez držim u podrumu do konzumacije




Primjedbe

Popularni postovi